zaterdag 7 februari 2015

Dat typische maandag morgen gevoel

Iedereen kent het wel.
Het geluid van de wekker op maandag morgen.
Je bed verlaten terwijl dat zo veel warmer is dan de koude badkamervloer.
Je aankleden terwijl je pyjama 10x lekkerder zit.
Ontbijten terwijl je maag nog helemaal niet toe is aan eten.
En opstaan wanneer je eigenlijk nog uren had kunnen blijven liggen.
Maandagmorgen.
Pure hel.

Maandag is een perfecte dag om te schrappen. En als we dat doen? Zou deze column dan ‘Dat typische dinsdagmorgen gevoel’ heten?
Waarschijnlijk wel.
Het begin van de week valt niet te schrappen omdat er een nieuw begin ontstaat.
Dus dat typische gevoel zal er altijd blijven, of we nu 2, 3 of 4 dagen vrij hebben.
Waarom kan niet iedereen mij eventjes vergeten op een maandag, me gewoon lekker laten liggen in mijn warme bedje.
Stel je voor, dat de leraar ’s ochtends kijkt of iedereen er is, bij mijn naam stopt:
“Is zij er?” en dat de hele klas dan antwoord “Nee, maandag hè.”
Maar helaas, zitten we gewoon met onze ‘gezonde tegenzin’, zoals onze ouders het noemen, in de klas.
Aan de ene kant vol van verhalen die je aan iedereen wil vertellen over je geweldige weekeinde.
Maar aan de andere kant heb je ontzettend veel heimwee naar dat weekeinde en wil je liever wegkruipen in het donkerste hoekje van de klas en proberen nog wat slaap te krijgen.
Jammer genoeg laat school dit niet toe.
Maar hey! Bekijk het van de positieve kant, morgen is het alweer dinsdag!
Dat typische dinsdagmorgen gevoel is in mijn beleving altijd iets minder erg dan dat van de maandagmorgen, en de dinsdag is weer een dag dichterbij dat nog veel typischere euforische vrijdagmorgen gevoel!

1 opmerking:

  1. Erg herkenbaar, maandag is pure hel, en voor mij voelt dinsdag als "bijna het einde van de week" woensdag is het "nog heel even" gevoel, donderdag is het "je bent er bijna" gevoel en dan eindelijk vrijdag is het "nog een paar uurtjes volhouden" gevoel ;)

    BeantwoordenVerwijderen